Alhamdulillah. I'm back to dropship. Do check out my igshop everyone! - Sun, 12/11/2023 -
Avatar
Avatar
Hi! (•◡•)
Welcome to District'15.
I'm the mistress, Farahin.
Jan '96 is my sacred date.
I think and feel too much.
So I write. Feel free to
navigate around. Thank you
for coming ya.
header

Untitled Poem

Posted by ELFarahin | On March 16, 2013 | |
Puisi yang tidak bertajuk. I wrote it with unbalanced emotions and feelings. So the main topic or theme is undefined. My heart went wrong for awhile. hmm

Setiap cerita , terkisah cerita kita ..
setiap kata-kata , disebut-sebut cinta kita ..
setiap rasa , jelas terasa pahit dan derita bercampur dengan manis
setiap detik waktu , membisikkan tentang kita
mengapa begini ?
ada ketika , mengapa ia harus sesakit ini ?
apakah ini kenyataan ?
atau cuma mainan senda perasaan ?
tangisan dan air mata membuat tubuhku menggigil
meskipun aku bukan gadis yang mudah menangis
dan bukan aku yang menangis
mengapa hati ini yang meronta ?
mengapa hati ini yang memekik ?
seksaan apakah ini ?
untuk apa ?
dan mengapa ?
terlalu banyak tanda tanya
dan terlalu banyak yang perlu dijawab
bukan engkau tercipta untukku
kita dekat , hakikinya jauh
tetapi mengapa tangan ini sering saja ingin mencapai ?
walau engkau sedang berjalan pergi meninggalkan
jauh ..
ya Allah ,
apakah ini ujian ?
atau aku yang berlebihan ?
apakah kesakitan ini sesuatu yang benar ?
atau cuma suara-suara mereka yang ingin menyesatkan ?
ya Rabbi ,
tiba-tiba terasa rindu ini menyapa
mengetuk-ngetuk pintu kamar
menyelinap masuk dari celahan yang terbuka
bagai udara bebas berkeliaran di mana saja
Subhanallah ,
apakah perasaan ini satu anugerah dariMu ?
atau cuma hadiah indah namun kosong dari mereka ?
dia ..
sudah selama ini aku bernekad membelakangkannya
berjalan pergi meninggalkannya
tetapi mengapa adakala aku merasakan aku tidak berganjak walau setapak
cuma berdiri di tempat yang sama memerhati susuk tubuhnya menghilang
mentangisi harapan yang dibawa pergi
Astaghfirullahal'aziim..
Astaghfirullahal'aziim..
Astaghfirullahal'aziim...



Awak , saya tak tahu apa yang saya sedang rasa. Tapi awak 100% belum hilang dari ingatan saya. Hati saya juga mungkin ? 4 tahun sudah berlalu

No comments:

Post a Comment

ELFollowers

Check out and support my igshop @lomophoto.my @shopbyfarah.my

Powered by Blogger | Designed by ELFarahin