Alhamdulillah. I'm back to dropship. Do check out my igshop everyone! - Sun, 12/11/2023 -
Avatar
Avatar
Hi! (•◡•)
Welcome to District'15.
I'm the mistress, Farahin.
Jan '96 is my sacred date.
I think and feel too much.
So I write. Feel free to
navigate around. Thank you
for coming ya.
header

Novel Pendek: Kita Punya Date (Bhg. 5)

Posted by ELFarahin | On February 08, 2016 | |
Assalamualaikum...


APA perasaannya apabila kau berjumpa balik dengan bekas teman lelaki kau? Dia bukan teman lelaki biasa. Dia bukan bekas teman lelaki yang dapat kau lupakan hanya sebab hubungan kalian sudah berakhir. Lebih teruk, kau masih mencintainya biarpun kau tahu tiada lagi peluang untuk kembali bersama. Setelah lima tahun berlalu, aku dan dia berjumpa kembali.
          "Aduhai. Hujanlah pula." Dia mengeluh.
          "Kau punya pasal lah ni." Aku menuduh.
          "Aku pula?"
          "Yalah. Gatal nak pergi taman tema. Sekarang ni hujan. Stesen bas dah lah jauh." Aku membebel. Menyesal sebab mengikutnya ke taman tema. Sekarang kami terpaksa menunggu hujan reda sebelum hendak menapak ke stesen bas. Tetapi bukan itu yang aku rasakan sebenarnya.
          "Sabarlah. Sekejap lagi redalah ni." Dia cuba menyedapkan hati sendiri.
          Tidak. Hujan. Jangan reda. Jangan reda dan biarkan aku bersamanya begini. Sekejap. Sekejap sahaja. Aku masih belum mahu pergi. Berikan aku sedikit masa untuk rakamkan segalanya dalam hati ini. Senyumnya, tawanya, suaranya, gayanya, wajahnya, segala tentang dirinya.
          "Tak boleh. Aku nak gerak juga." Aku keluarkan payung lipat dari beg petak aku. Tak boleh! Aku tidak patut berperasaan begini. Aku harus pergi. Mesti. Aku memang tidak membencinya. Tetapi aku tidak pernah lupa apa yang pernah berlaku. Parut di hati ini masih terasa sakit setiap kali mengingatinya.
          "Nantilah. Hujan lebat sangat ni. Kau pakai payung pun sia-sia aje." Dia cuba menegah. Tak boleh! Kalau aku lebih lama bersama dia, mungkin aku yang akan sia-siakan diri sendiri. Tak nak! Aku tak nak sakitkan hati sendiri. Aku tak nak terluka lagi. Aku patut jaga diri sendiri. Diri aku!
          "Aku tak rasa hujan ni akan reda sebelum hari gelap." Kenapa ni? Tangan aku rasa lemah. Kenapa aku tak buka payung ni? Bukalah! Hoi! Kenapa dengan aku ni?
          "Tak apa. Duit aku cukup lagi kalau nak tempah hotel."
          "Jangan berguraulah!" Spontan aku meninggikan suara. Tolonglah. Tolonglah jangan bergurau. Tak lawak. Semua ni tak lawak!
          "Oi. Maaflah. Aku gurau aje."
          "Tak. Aku yang patut minta maaf. Panik tak tentu pasal." Mesti dia terkejut. Aku sendiri pun terkejut. Kenapa aku cemas sangat ni? Rasa macam nak menangis pun ada.
          "Nak dengar lagu tak? Aku ada earphone. Tapi handphone aku baru lepas format beberapa hari lepas. Jadi tak ada banyak lagu. Boleh aje kalau guna handphone kau."
          "Okey juga tu. Tapi aku tak ada lagu melayu."
          "Okey aje." Dia menyerahkan earphone kepada aku.
          Aku sambungkan earphone dengan telefon bimbit. Kami sumbatkan earphone ke telinga. Aku mainkan sebuah lagu.

                You're not alone
                Togeteher we stand
                I'll be by your side
                You know I'll take your hand
                When it gets cold
               
                And it feels like the end
                There's no place to go
                You know I won't give in
                No, I won't give in

                Keep holding on
                'Cause you know we'll make it through
                We'll make it through
                Just stay strong
                'Cause you know I'm here for you
                I'm here for you
                There's nothing you could say
                Nothing you could do
                There's no other way when it comes to the truth
                So keep holding on
                'Cause you know we'll make it through
                We'll make it through
               
                So far away
                I wish you were here
                Before it's too late
                This could all disappear
               
                Before the door close
                And it comes to an end
                With you by my side, I will fight and defend
                I'll fight and defend
                Yeah, yeah

                Keep holding on
                'Cause you know we'll make it through
                We'll make it through
                Just stay strong
                'Cause you know I'm here for you
                I'm here for you
                There's nothing you could say
                Nothing you could do
                There's no ther way when it comes to the truth
                So keep holding on
                'Cause you know we'll make it through
                We'll make it through
               
                Hear me when I say, when I say I believe
                Nothing's gonna change
                Nothing's gonna change destiny
                Whatever's meant to be will work out perfectly
                Yeah, yeah, yeah, yeah

                La da da da
                La da da da
                La da da da da da da da da

                Keep holding on
                'Cause you know we'll make it through
                We'll make it through
                Just stay strong
                'Cause you know I'm here for you
                I'm here for you
                There's nothing you could say
                Nothing you could do
                There's no other way when it comes to the truth
                So keep holding on
                'Cause you know we'll make it through
                We'll make it through
               
          Bertahanlah. Bertahanlah, wahai hati. Kuatlah. Bersabarlah. Sedarlah. Dia bukan sesiapa. Perasaan ini cuma impak dari luka yang lalu. Sebab dia orang pertama yang pernah membuatkan kau berperasaan begini. Sebab dialah orangnya kau kenal apa itu cinta pertama. Sebab tidak kira macam manapun, berapa lama sekalipun, mustahil kau dapat melupakannya. Sebab dia yang teristimewa.




p/s: lagi satu bahagian! tunggu taw!





No comments:

Post a Comment

ELFollowers

Check out and support my igshop @lomophoto.my @shopbyfarah.my

Powered by Blogger | Designed by ELFarahin